Kerékcentrírozás

A kiegyensúlyozatlan abroncs egy bizonyos sebesség felett a jármű rázkódását okozza. Ez, pedig az abroncsok idő előtti és szabálytalan kopását, valamint a jármű felfüggesztésének szükségtelen kopását idézi elő. A gumiabroncsok a felszerelésekor, illetve a javításukat követő visszahelyezésükkor győződjön meg azok megfelelő centírozásáról. A gumiabroncsok kiegyensúlyozottságát a rezgés első jeleinek megjelenésekor ellenőrizni kell.

A kerék centrírozásának fontosságát legjobban a centírozás hiányán keresztül lehet megmagyarázni. Amikor az abroncs a kerékre kerül, két enyhén tökéletlen egység alkot egy szerelvényt.
Annak az esélye, hogy a szerelvény sugárirányú és oldalirányú középpontjának súlyeloszlása tökéletes, gyakorlatilag egyenlő a nullával.

A kerék kiegyensúlyozatlansága általában kétféle lehet: statikus és dinamikus kiegyensúlyozatlanság.

Statikus kiegyensúlyozatlanság: Akkor fordul elő, amikor az abroncson egy nehéz vagy könnyű folt található. Ebben az esetben az abroncs nem gördül egyenletesen és a kerék fel - lemozgást is végez.

Dinamikus kiegyensúlyozatlanság: Akkor fordul elő, amikor egyenlőtlen a súlyeloszlás az abroncs/kerék szerelvény oldalsó középvonalának egyik vagy mindkét oldalán. A dinamikus kiegyensúlyozatlanság a kerék oldalirányú mozgását, illetve szitálását okozhatja.